Successen

In het verleden ben ik betrokken geweest bij verschillende projecten en betrokken geweest bij de introductie van verschillende media.

Sanoma Thumbnail

Zo heb ik aan de wieg gestaan van de “Gezondheidsspecial” van Sanoma. Een overkoepelende ‘special’ speciaal geschreven voor Libelle, Margiet, Viva en Flair. Voor het eerst werd er content gepubliceerd voor meerdere tijdschriften tegelijkertijd met een oplage van meer dan 1,5 miljoen. Ik ben nauw betrokken geweest bij zowel het produceren, schrijven en exploiteren van deze special. Deze special wordt nog altijd elk jaar met winst uitgegeven. LiefLijf

Ik ben vanaf het begin nauw betrokken geweest bij alle online ontwikkelingen. Vanaf de eerste button en banners, het eerste web TV filmpje op Libelle.nl alsook de introductie van het Viva Forum. Door deze introudkties werd het mogelijk om multimediale advertising te verkopen.

RTL Thumbnail

Op het gebied van branded content of native advertising heb ik bij RTL Nederland gewerkt met producenten van Life & Cooking met hoofdsponsor Unilever en Yorin Travel met hoofdsponsor Shoestring. Beide populaire programma’s diebij gedragen hebben aan de ontwikkeling van in-programme branding.

Post NL

Bij Post NL heb ik het succes kunnen vieren van de verlenging van het verzendcontract tussen Post NL en Sanoma. Een driejarig miljoenen contract welke als nieuws besproken werd op BNR en op CNN. Ook heb ik hier veel geleerd over de kracht van Direct Marketing en het werven van nieuwe klanten via dit kanaal.

ElsevierBij Elsevier Media was het noodzakelijk dat de Lifestyle branche weer nieuw leven ingeblazen werd. Cold calling en het werven van new business dus. Uiteindelijk heb ik ook hier een nieuwe special in de markt kunnen zetten. Deze interieursspecial wordt nog steeds uitgegeven. Interieurspecial.

Rond deze tijd heeft ook het tijdschrift Elsevier de stap naar online tijdschrift gezet. Deze ontwikkeling gaf mij op de advertentiemarkt de mogelijkheid om print advertenties interactief te maken. Wederom een mooie ervaring in multi- en cross mediale advertising sales.

 

Bindinc Thumbnail

Afgelopen jaar was het bij Bindinc. tijd om kennis te maken met de 50+ markt. Bindinc. is een dochtermaatschappij van Sanoma en geeft de TV Magazines uit van een aantal omroepen. Deze programma gidsen hebben voornamelijk een oudere 50+ doelgroep. Deze 50+ markt is booming. De uitdaging was om echter de marketing managers en mediabureaus te overtuigen dat marketingcommunicatie voor deze doelgroep noodzakelijk is en zeer winstgevend kan zijn.

Een andere uitdaging voor mij lag in de ervaring met Performance Partnerships. Een vorm van afrekenen op basis van performance en response. Ik heb hiervoor met grote spelers in de markt zoals KPN, Hollands Nieuwe en de Staatsloterij kunnen werken.

 

Krachtig en to the point

De grootste uitdagingen was echter op privé gebied en lag in mijn tweejarige wereldreis in 2005 en 2006. Een reis waarin je meer ervaring op doet dan in welke zakelijke omgeving dan ook. Een onvergetelijke reis die mij gesterkt heeft in mijn overtuiging over mijzelf en mijn sterke punten. Deze ervaring gebruik ik nog elke dag om daadwerkelijk de verbinding te leggen tussen mijzelf, het produkt, het bedrijf en de klant.